joi, 19 august 2010

Brandul de tara sau tichia de margaritar

Ministerul turismului si-a facut o adevarata profesie din a organiza licitatii "profitabile", din a investi mii de euro in specatacole sau programe turistice si din a arunca periodic cate un subiect de discutie presei.




Ultima gaselnita a doamnei ministru ar fi un brand de tara, in care apare nici mai mult nici mai putin decat o biata frunzulita, care chipurile, ar semana cu forma geografica a Romaniei, iar codita albastra ar trebui sa fie un simbol al fluviului Dunarea.



Pe langa faptul ca proiectul este lipsit de orginalitate si de-a dreptul banal, ceea ce a suscitat atentia publicatiilor internationale a fost modul in care doamna ministru a reusit sa dribleze vigilenta institutiilor europene si sa atribuie intocmirea desenului clientelei politice.



Evident ca si de data aceasta punem accentul pe forme si uitam fondul problemei : promovam cu surle si trambite potentialul turistic al Romaniei si uitam ca ar trebui sa ii explicam turistului strain de ce un drum pana pe litoralul Marii Negre dureaza mai mult decat un drum cu avionul de la Bucuresti la Londra, uitam ca statiunile balneo-climaterice, care altadata erau un punct de atractie pentru intreaga Europa, acum sunt in paragina, iar padurile si apele sunt pline de pet-uri si de pungi de plastic.



Preferam sa platim 1 milion de euro pe un brand de tara, in loc sa distribuim acei bani pentru infrastructura, pentru reabilitarea monumentelor sau pentru a intocmi un plan pe termen lung.



Practic fiecare ministru si-a facut un obicei din a da vina pe predecesorul sau pentru starea jalnica in care se afla obiectivele turistice si unicul scop pe care il are este acela de a hrani camarila ce incoanjoara partidul.



Cu alte cuvinte chelului tichie de margaritar ii trebuie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu