miercuri, 1 septembrie 2010

Haina il face pe om?

O vorbă din bătrâni spune că "nu haina îl face pe om" ci ceea ce se află în interior şi că poţi purta haine frumoase, însă se poate întâmpla să ai un suflet urât.








Societatea contemporană pare să ignore complet această vorbă înţeleaptă şi pune accentul din ce în ce mai mult pe aspectul exterior, pe calitatea hainelor, pe brandurile vândute, pe preţurile şi pe etichetele agăţate în locuri cât mai vizibile. Astfel o semnătura a unui designer celebru, o haină cumpărată de la o casă de modă cu nume sonor, sau accesoriile de lux sunt nişte condiţii esenţiale pentru a-ţi fi deschise anumite uşi, pentru a intra în elita societăţii româneşti, dar şi pentru a fi admirat de către conaţionalii noştri.







Deşi din punct de vedere economic, România poate fi plasată în zona ţărilor din lumea a treia, în ceea ce priveşte domeniul "fashion" am putea spune că românii nu duc lipsă de inspiraţie şi uită de economii şi de problemele financiare atunci când vine vorba despre aspectul exterior şi de impresia provocată asupra celuilalt.







Până aici nimic de obiectat, însă bunul simţ ne obligă să constatăm că uneori dorinţa de a lăsa o bună impresie asupra privitorilor merge până la absurd şi că în dorinţa lor de a se ramarca unii oameni confundă bunul gust cu vulgaritatea : dacă până acum câţiva ani haina reprezenta pentru femei un mod de a-şi pune în valoare trupul şi calităţile fizice, astăzi suntem obligaţi să recunoaştem că veşmintele ne scot în evidenţă kilogramele în plus, celulita acumulată de-a lungul anilor sau imperfecţiunile corpului, iar feminitatea este uitată aproape cu desăvârşire.







Făcând o statistică a persoanelor ce trec pe o stradă intens circulată, vei observa cu stupoare că majoritatea femeilor este îmbrăcată sport, că jeanşii deţin supremaţia în topul celor mai vândute articole şi nici urmă de feminitate, fuste sau rochii care să pună în evidenţă talia de viespe sau picioarele frumoase, iar puţinele reprezentante ale sexului frumos care mai poartă astfel de articole le asortează în cel mai nefericit mod posibil.







În timp oamenii din "ţările civilizate" preferă să îşi cumpere haine la preţuri modice fie în perioada soldurilor, fie de la magazine obişnuite şi să facă orice altceva cu banii economisiţi, românii se lasă vrăjiţi de tentaţiile mărcilor celebre şi îşi aruncă ultimele economii pe nişte haine care oricum nu se vor mai purta la anul.





By ELENA ION

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu